Субота, 18.05.2024, 16:39
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Сенча для сенчан (неофіційний сайт)

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [28]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 243
Календар свят
Травень 2024
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Погода у Сенчі
Сенча
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Екологія,раціональне використання природних ресурсів
Визначення проблем, на розв'язання якої спрямована Программа охорони довкілля,раціонального використання ресурсів.
Програма визначає пріоритети екологічної політики в Лохвицькому районі районі, основні завдання з охорони довкілля і раціонального використання природних ресурсів, шляхів їх досягнення, координацію дії органів державної влади в районі та місцевого самоврядування.Необхідність розробки програми зумовлена зміною екологічного стану навколишнього природного середовища. Головним у вирішенні екологічних проблем має бути зниження негативного впливу господарської діяльності на навколишнє природне середовище, забезпечення екологічно-безпечного середовища для життя і здоров'я людей, збереження різноманітності ресурсів.
Принцип раціонального природокористування реалізується за допомогою екологічно-правових вимог: встановлення лімітів використання природних ресурсів, застосування маловідходних, енерго- і ресурсозберігаючих технологій, здійснення заходів щодо відтворення відновлювальних природних ресурсів, планування розміщення виробничих та інших господарських об’єктів з урахування біологічного та ландшафтного розмаїття, запобігання забрудненню довкілля, застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, економічного стимулювання заходів, що забезпечують раціональне використання природних ресурсів та здійснення інших заходів, що забезпечують екологічно обґрунтоване природокористування.

Визначення мети Програми, обґрунтування шляхів
і засобів розв'язання проблеми.
Основною метою екологічної програми є поетапне досягнення на період до 2016 року нормативних показників стану навколишнього природного середовища за рахунок наступного комплексу заходів:
- скорочення обсягів викидів забруднюючих речовин до нормативних показників від підприємства інших об'єктів району;
- здійснення комплексу заходів по оздоровленню повітряного бассейну району;
- виконання необхідних робіт по оздоровленню річки Сула (відтворення зруйнованих природніх порогів в результаті непрофесійного планування та виконання робіт по поглибленню та очищенню русла річки Сула в с.Сенча)
-проведення ремонту та модернізації полігонів твердих побутових відходів в містах та селах району.
- охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання;
- нормативно-правове та науково-технічне забезпечення з урахуванням стандартів, технологій, засобів і методів, прийнятих у Європейському союзі;
- розвиток і реконструкція систем водопостачання та водовідведення;
- забезпечення підприємств питного водопостачання та водовідведення ресурсоенергозберігаючими технологіями підготовки питної води та очищення стічних вод і відповідним обладнанням та приладами контролю.
- незабаром гострим, а можливо запізно постане питання утилізації енергозберігаючих ламп(містять сполуки ртуті та інші шкідливі речовини),що чим далі більше використовуютья населенням;
-Природоохоронні заходи у сфері охорони та раціонального використання земель наступні:
• впровадження ґрунтозахисної системи землеробства;
• будівництво протиерозійних, гідротехнічних, берегозакріплювальних, протизсувних, протиобвальних споруд, а також проведення заходів із захисту від підтоплення, спрямованих на запобігання розвитку небезпечних геологічних процесів, проведення заходів щодо хімічної меліорації ґрунтів;
• проведення агролісотехнічних заходів в ярах, балках та інших ерозійно небезпечних землях;
• рекультивація порушених земель та використання родючого шару ґрунту під час проведення робіт, пов’язаних із порушенням земель;
• консервація деградованих, малопродуктивних і забруднених земель;
• поліпшення малопродуктивних угідь;
• розроблення технології, обладнання для знезараження, очищення землі, забрудненої пестицидами та агрохімікатами,нафтопродуктами.
Обсяги та джерела фінансування Програми.
Фінансування виконання заходів Програми буде здійснюватися за рахунок коштів усіх рівнів, зокрема коштів районного бюджету у межах видатків, що передбачатимуться головним розпорядником на виконання програм і заходів, а також із залученням інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України. Обсяги бюджетних асигнувань визначатимуться, виходячи з необхідності забезпечення виконання у відповідних роках конкретних заходів Програми, орієнтованих витрат на їх реалізацію, обрахованих на підставі встановлених нормативів, прогнозних цін та тарифів з урахуванням індексу росту споживчих цін тощо, а також з урахуванням можливостей доходної частини районного бюджету та спрямування на вказані цілі інших коштів, не заборонених чинним законодавством України.


Очікувані результати виконання Програми.
Виконання Програми сприятиме:
- удосконаленню механізму підтримки державних підприємств управління комунального господарства;
- формуванню відповідального ставлення громадян до збереження навколишнього середовища;
- вдосконаленню відтворенню природних ресурсів;
- зменшенню деградації ґрунтів, збереженню біологічного різноманіття;
- нарощуванню стабільності в роботі полігонів твердих побутових відходів;
- зменшенню шкідливого впливу побутових відходів на навколишнє середовище та здоров'я людини;
- створенню умов для очищення населених пунктів від забруднення побутовими відходами;
- поліпшенню якості обслуговування населених пунктів в сфері поводження з побутовими відходами.
- реалізацію державної політики у сфері питної води та питного водопостачання;
- підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню з питного водопостачання та водовідведення;
- забезпеченню населення району, підприємства, установи та організації питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання;
- поліпшення санітарно-епідемічної ситуації щодо забезпечення питною водою та зниження на цій основі захворюваності населення;
- охорону та раціональне використання джерел питного водопостачання та поступове їх відновлення;
- впровадження на підприємствах питного водопостачання та водовідведення сучасних технологій, матеріалів, реагентів, обладнання тощо;
- підвищення ефективності функціонування підприємств питного водопостачання та водовідведення;
- зниження витрат матеріальних і енергетичних ресурсів у процесі питного водопостачання та водовідведення;
- модернізацію інфраструктури підприємств питного водопостачання;
- оптимальне співвідношення рівня витрат на оплату послуг питного водопостачання та доходів населення.
Крім того, виконання програми сприятиме:
– створенню безпечних умов проживання населення району;
– відновленню сприятливого гідротехнічного стану річок;
– поліпшенню умов проходження весняних повеней та паводків на річках;

Екологічна освіта, інформування громадськості, громадські рухи.

Екологічна освіта.
Шлях до високої екологічної культури лежить через ефективну екологічну освіту, яка стала необхідною складовою гармонійного, екологічно безпечного розвитку. Концепція екологічної освіти, як елемент концепції гармонійного розвитку держави, набуває сьогодні ваги актуального і важливого державного документа.
Екологічна освіта як цілісне культурологічне явище, що включає процеси навчання, виховання, розвитку особистості є запорукою розвитку і збереження людини в суспільстві і необхідним елементом відродження держави. Вона є пріоритетним напрямком виховання державної національної програми»“Освіта (Україна ХХI століття)» і спрямована на формування екологічної культури як складової системи національного і громадського виховання всіх верств населення України через екологічне просвітництво, екологізацію навчальних дисциплін та програм підготовки, а також професійну екологічну підготовку через базову екологічну освіту.
В районі потрібно прийняти і реалізувати відповідні програмні документи в галузі екологічної освіти: батьківська, дошкільна, шкільна, вузівська, позавузівська. Екологічна освіта може забезпечуватись формальними і неформальними методами.
Велика роль у розв’язанні цих завдань відводиться позашкільним та шкільним закладам, зокрема гуртки юних натуралістів тощо – всі вони виконують завдання екологічної освіти і виховання дітей та учнівської молоді. З метою екологічного виховання позашкільними закладами проводити залучення учнівської молоді до участі у різних профільних екологічних конкурсах районного, обласного та державного рівнів.
Втілюючи завдання екологічної освіти та виховання, еколого- натуралістичні гуртки повинні тісно співпрацювати з вищими навчальними закладами області, Держуправлінням охорони навколишнього природного середовища в області, громадськими організаціями у напрямку охорони довкілля, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Вихідним положенням вищої екологічної освіти є продовження базової середньої освіти на наступному, більш високому рівні з метою формування в учнівської молоді району високої екологічної культури, глибоких екологічних знань та біосферного світогляду; сприяти органам виконавчої влади та місцевого самоврядування у підготовці представників району (колишніх учнів ЗОШ району) бакалаврів, спеціалістів і магістрів у всіх сферах екологічної практичної, управлінської, освітньої та наукової діяльності.
З метою підвищення ефективності підготовки студентів профільних вищих навчальних закладів приймати на практику, стажування, роботу кваліфікованих молодих профільних спеціалістів – екологічно поінформованих і екологічно свідомих з широким екологічним світоглядом. Програми стажування чи проходження таких практик чи досліджень повинні полягати у впровадженні екологічної освіти та вихованні шляхом організації біологічних практик студентської та учнівської молоді, в т.ч. на природно-заповідних територіях району.
В напрямку покращення спеціалістів органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, навчальних установ району, громадських організацій, спеціалізованих підприємств – суб’єктів господарювання тощо необхідно щорічно охоплюватися підвищенням екологічної освіти працівників таких установ, для вироблення компонентів професійних екологічних знань, що сприятимуть інтеграції екологічних знань і знань спеціальних дисциплін; залучати профільних спеціалістів чи науково–дослідних організацій для проведення на території району відповідних досліджень.

Інформування громадськості
На виконання чинного законодавства України, Наказів Мінприроди №455 від 18.10.2006, №20 від 29.01.2007 та інших нормативних документів райдержадміністрацією повинен проводитись комплекс заходів щодо інформування населення з основних напрямків реалізації державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами, забезпечення екологічної безпеки на території району. Матеріали такого змісту регулярно повині оприлюднюватись в районних газетах, через можливості міського телебачення, у шкільних та дошкільних установах району, через органи місцевого самоврядування, в мережі Інтернет, розповсюджуючи спеціалізовану пізнавальну літературу створюючи таким чином певний медіапростір з екологічних питань.
Інформаційна діяльність органів виконавчої влади району та місцевого самоврядування повина ретельно плануватись, до неї потрібно залучати керівників установ, начальниів підрозділів, районних секторів та фахівців. Повині висвітлюватись звітна інформація, проблемні екологічні та природоохоронні питання району, поточна інформація. З цією метою готуєтьсяя відповідна інформація, статті, інтерв’ю, коментарі фахівців для друкованих засобів інформації. У залежності від характеру інформації, готуються відеосюжети, звукозаписи для радіо, наочність та фотоматеріали.
Проводити профільні прес-конференції з питань підсумкової колегії територіального органу, підсумків проведення різноманітних екологічних акцій та нагальних екологічних питань регіону. Традиційним в інформаційному супроводі діяльності стануть виступи та інтерв’ю, участь в інформаційних тематичних програмах, відповідях на питання громадськості. До нетрадиційних заходів слід віднести участь представників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у виїзних засіданнях на адміністративних територіях району по висвітленню нагальних питань з проблем екологічного становища.
Налагодити конструктивну співпрацю з журналістами районних засобів масової інформації. Для контролю, на виконання відповідних нормативних вимог, систематично проводит моніторинг районних засобів масової інформації.
На постійній основі подавати інформацію про стан навколишнього природного середовища (екологічні бюлетені щодо стану атмосферного повітря в районі, стан забруднення поверхневих вод, тощо), проводити екологічні акції, конкурси та систематично оприлюднювати їх на сайті райдержадміністрації. Особливо активною є інформаційно-просвітницька робота у весняний період під час проведення ряду екологічних акцій та свят: Всеукраїнських акцій, Місячника чистоти, озеленення та благоустрою, Дня охорони водних ресурсів, Дня довкілля, Дня Землі, Дня заповідників та національних парків, Всесвітнього дня навколишнього природного середовища, Дня довкілля тощо.

Контроль за виконанням Програми.
Контроль за виконання Програми, а також місцевих програм здійснює управління економіки районної державної адміністрації, районна санепідемстанція, інші органи виконавчої влади в межах повноважень визначених Законом та профільна депутатська комісія районної ради.
Громадський контроль за ходом реалізації Програми здійснюється відповідно до Законів України «Про питну воду та питне водопостачання» та «Про охорону навколишнього природного середовища».
Контроль за використанням коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється відповідно до діючого законодавства.
За самовільну вибірку піщаної суміші та піску безпосередній контроль здійснюють органи прокуратури, управління внутрішніх справ у районі, управління навколишнього природного середовища, органи місцевого самоврядування, відповідно до вимог чинного законодавства.
Райдержадміністрація несе відповідальність за повну і своєчасну реалізацію завдань Програми (у частині, що фінансується з районного та місцевих бюджетів), не менше одного разу у рік подають звіт та необхідну інформацію про хід виконання Програми та використання коштів.
Профільна депутатська комісія районної ради здійснює загальний контроль за ходом виконання завдань Програми та цільового використання коштів, з урахуванням усіх джерел фінансування.

Депутат Лохвицької районної ради:__________________(Лисий В.М.)

Категорія: Мої статті | Додав: Изя (08.01.2011)
Переглядів: 3189 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Світлана  
0
Я хотіла б більше дізнатись про цю програму, чи затверджена вона? Чи вже розроблено перелік заходів, які мають бути проведені щоб вона втілилась в життя, хто цим займається?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]