Субота, 18.05.2024, 19:16
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Сенча для сенчан (неофіційний сайт)

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [28]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 243
Календар свят
Травень 2024
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Погода у Сенчі
Сенча
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

ПРОГРАМА "ПИТНА ВОДА"
Голові Лохвицької районної
державної адміністрації
п. Заславцю А.П.
Голові Лохвицької районної ради
п.Кірієвській Л.П.
депутата Лохвицької районної ради
Лисого Віктора Миколайовича

Реагуючи на лист від 04.01.2011року(на прохання громадян,що підписались під листом), в якому мешканці с.Сенчі звертаються до депутатів Сенчанської сільської ради,голови села п.Заліському М.А., голови Лохвицької РДА п.Заславцю А.П. в проханні проаналізувати та використати можливості в реалізації програми « Питна вода».
Не секрет, що територія,яка знаходиться в межах Сенчанської сільської ради є одною з самих забруднених районі і навіть в області. Останніми роками відмічено погіршення якості води основних джерел централізованого водопостачання, забрудненням підземних водоносних горизонтів органічними сполуками, фенолами, нітратами, нафтопродуктами, патогенними мікроорганізмами.На сьогодняшній день можна вже відкрито сказати,що питної води,яка відповідала б нормам в с.Сенча немає.
Прошу Вас особисто посприяти в реалізації програми «Питна вода».До свого звернення додаю свої обґрунтування необхідності розробки програми «Питна вода» на території с.Сенчі, мету та основні завдання програми,напрями та заходи виконання,очікувані результати.
В разі неможливості реалізації даної програми прошу Вас посприяти в обговоренні питання забезпечення питною водою жителів с.Сенчі на сесії районної ради в профільних комісіях для знаходження можливостей фінансування.

06.01.2011р. _______________________(Лисий В.М.)

ОБГРУНТУВАННЯ НЕОБХІДНОСТІ РОЗРОБКИ ПРОГРАМИ «ПИТНА ВОДА» НА ТЕРИТОРІЇ с.СЕНЧІ
Розроблення Програми обумовлено:
• незадовільним екологічним станом поверхневих та підземних джерел питного водопостачання;
• потенційною загрозою ускладнення санітарно-епідемічної ситуації в с.Сенча внаслідок низької якості питної води;
• незадовільним технічним станом і зношеністю основних фондів систем питного водопостачання та водовідведення населених пунктів;
• застосування застарілих технологій і обладнання в системах питного водопостачання та водовідведення населених пунктів;
• високою енергоємністю централізованого водопостачання і водовідведення;
• недостатністю використання розвіданих запасів, перспективних і альтернативних ресурсів підземних вод для питного водопостачання населення;
• обмеженістю інвестицій і дефіцитом фінансових ресурсів, необхідних для розвитку, утримання в належному технічному стані та експлуатації систем питного водопостачання й водовідведення.
Для забезпечення збалансованого використання та охорони вод потрібно: здійснити розробку комплексних програм моніторингу охорони та використання джерел водопостачання населення та якості питної води, впровадити маловодні та водозберігаючі технології, нові сучасні засоби обробки та знезаражування води в технологіях, що використовуються на об'єктах водопостачання, та посилення управлінської підтримки зусиль підприємців щодо створення вітчизняного водоочисного обладнання. Останніми роками відмічено погіршення якості води основних джерел централізованого водопостачання, що обумовлено незадовільною водогосподарською діяльністю, забрудненням річкового стоку і підземних водоносних горизонтів органічними сполуками, фенолами, нітратами, нафтопродуктами, патогенними мікроорганізмами. Для екосистем більшості водних об'єктів властиві елементи екологічного та метаболічного регресу. До основних забруднюючих речовин належать нафтопродукти, еноли, азот амонійний та нітритний, важкі метали тощо.
Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є покращення забезпечення населення питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів (норм) питного водопостачання; реформування та розвиток водопровідно-каналізаційної мережі; підвищення ефективності та надійності її функціонування; поліпшення на цій основі стану здоров'я населення та оздоровлення соціально-екологічної ситуації; відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання, забезпечення безпечних умов життєдіяльності населення та захисту водних ресурсів від забруднення і виснаження, удосконалення системи пожежного водопостачання.
Мета Програми також полягає в упорядкуванні проведення очисних та регулюючих робіт річок у відповідності до постанов Кабінету Міністрів України від 12.07.05р. №557, від 03.07.06р. №901, від 16.11.02р. №1743 та забезпеченні захисту мешканців, населених пунктів, сільськогосподарських угідь від шкідливої дії вод, мінімізації заподіюваних збитків.
Для досягнення цієї мети необхідно вирішення завдань щодо:
• попередження забруднення джерел питного водопостачання на основі постійного моніторингу стану підземних вод та прогнозу зміни гідрогеологічної ситуації, забезпечення їх відповідності санітарно-епідемічним вимогам;
• підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання та водовідведення за рахунок реалізації водоохоронних, технічних, санітарних заходів;
• контролю якості питної води;
• розвитку систем забору, транспортування питної води та водовідведення;
• розвитку нормативно-правової бази з питань водопостачання та водовідведення;
• розвитку господарського механізму, що стимулює енергозбереження та економію води за рахунок державної підтримки, розвитку та сталого функціонування водопровідно-каналізаційної мережі;
• для забезпечення збалансованого використання та охорони вод:
• здійснити розробку комплексних програм моніторингу охорони та використання джерел водопостачання населення та якості питної води;
• впровадити маловодні та водозберігаючі технології, нові сучасні засоби обробки та знезаражування води в технологіях, що використовуються на об'єктах водопостачання;
• будівництво водогонів з охопленням більшості населення с.Сенчі;

Напрями та заходи виконання Програми
Виконання Програми здійснюється за такими основними напрямами:
• охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання;
• нормативно-правове та науково-технічне забезпечення з урахуванням стандартів, технологій, засобів і методів, прийнятих у Європейському союзі;
• розвиток і реконструкція систем водопостачання та водовідведення;
• забезпечення підприємста питного водопостачання та водовідведення ресурсоенергозберігаючими технологіями підготовки питної води та очищення стічних вод і відповідним обладнанням та приладами контролю.
Розробити та прийняти на рівні району і органів місцевого самоврядування (в межах наданих повноважень) низку нових документів, у яких передбачати впровадження, чітку регламентацію та моніторинг виконання оцінки економічних збитків та отримання економічних ефектів від вирішення водогосподарських проблем у реальному секторі економіки; економічних механізмів, які були б органічно пов'язані з інструментами соціально–економічного регулювання життєдіяльності району в умовах ринкової економіки, горизонтальних зв'язків між економічними та водозахисними інструментами на місцевому, обласному (регіональному) та національному рівнях.
Розглянути можливість щодо необхідності розроблення, затвердження та запровадження екологічних нормативів якості води у джерелах питного водопостачання та запровадження диференційованої плати за використання поверхневих і підземних вод різної якості;
Запровадження технологій щодо раціонального використання та економії питної води передбачає впровадження сучасного енергоресурсозберігаючого обладнання та технологій, встановлення оптимальних за параметрами насосів, гідравлічних розрахунків для оптимізації тиску у водоводах і водопровідних мережах, удосконалення систем контролю та обліку за використанням питної води, модернізацію енергетичного господарства водопровідних споруд.
Здійснення зазначених заходів дозволить забезпечити зниження споживання питної води, витрат на експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, зменшити забруднення водних об'єктів за рахунок кращого очищення стічних вод при незмінній потужності очисних споруд, скоротити капітальні вкладання на будівництво головних споруд водопровідних мереж та питому вагу водоспоживання в житлово-комунальному господарстві.
Удосконалення водозаборів з поверхневих і підземних джерел питного водопостачання та технологій підготовки питної води передбачає:
• здійснення робіт з вдосконалення конструкцій водозабірних свердловин, фільтрів, підйомного обладнання, контрольно-вимірювальної апаратури;
• розробку та впровадження комплексу заходів щодо захисту підземних вод від виснаження та забруднення;
• застосування комплексу гігієнічних вимог, методів аналізу, а також обладнання і матеріалів для підготовки питної води та контролю її якості;
• впровадження нових технологій і створення блочних водоочисних установок малої продуктивності;
• розробку та впровадження нових і вдосконалення існуючих технологій підготовки питної води;
• налагодження системи запровадження під час виконання робіт нових матеріалів та обладнання, які мають надійний антикорозійний захист і високий термін використання.
У 2011 - 2016 роках потрібно передбачити розширення використання індивідуальних і колективних установок (пристроїв) доочищення води для питних потреб у місцях її безпосереднього споживання. Такі установки (пристрої) питного водопостачання в першу чергу будуть використовуватися в населених пунктах району з кризовою екологічною ситуацією, а також для оснащення лікувально-профілактичних, шкільних і дошкільних закладів, підприємств харчової промисловості та громадського харчування.
Впровадження нових технологічних рішень з вдосконалення водозаборів буде здійснюватися тільки після проведення відповідної санітарно-гігієнічної експертизи.
Розвиток і реконструкція систем питного водопостачання та водовідведення передбачає:
• будівництво та реконструкцію водопровідних споруд;
• реконструкцію систем водопостачання житлових будинків;
• запобігання аваріям на підприємствах питного водопостачання та водовідведення.

Шляхи та засоби розв’язання проблеми
Підвищення ефективності управління процесами водоспоживання
Існує багато можливостей різко знизити, а в окремих випадках повністю ліквідувати втрати і нераціональне використання води, наблизити управління водними ресурсами до сталого водокористування. Для цього необхідно підвищити ефективність управління процесами водоспоживання за рахунок проведення комплексу заходів щодо здійснення проектування й управління системою водозабезпечення, покращення нормування, обліку і контролю за водокористуванням, перебудови існуючих форм і методів роботи. Важливими є кардинальні зміни в ціноутворенні, організації звітності, системі організації праці робітників галузі.
Організаційне забезпечення виконання Програми
Безперебійне питне водопостачання та водовідведення забезпечується на основі єдиного управління, впровадження новітніх технологій, освоєння капіталовкладень, стабілізації економічного становища підприємств питного водопостачання та водовідведення, зниження витрат матеріальних та енергетичних ресурсів.
В основу управління у сфері питного водопостачання та водовідведення покладено такі принципи: взаємоузгодженість діяльності підприємств водопровідно-каналізаційної мережі; удосконалення роботи з розмежування повноважень у цій сфері між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Організацію виконання Програми відповідно до своїх повноважень здійснюють:
• на районному рівні - управління економіки райдержадміністрації, районна санепідемстанція;
• на місцевому рівні - структурні підрозділи (посадові особи) виконавчого органу сільської ради, підприємства водоканалізаційного господарства;
• управління економіки райдержадміністрації щорічно представляє райдержадміністрації звіти та необхідну інформацію про хід виконання завдань Програми;
• райдержадміністрація щорічно інформує районну раду про хід виконання Програми і вносить пропозиції щодо коригування завдань Програми.
Фінансове забезпечення виконання Програми
Фінансування Програми, з урахуванням заходів, які фінансуються у рамках державних, регіональних та галузевих програм і проектів, що реалізуються, здійснюється за рахунок:
• коштів Державного бюджету України ;
• коштів обласного бюджету ;
• коштів районного бюджету, в т.ч. відшкодування відсоткових банківських кредитів, одержаних бюджетними установами, органами місцевого самоврядування, індивідуальними домогосподарствами на виконання енергоощадних заходів та покращення якості власних систем водопостачання та водовідведення ;
• коштів бюджету сільської ради, коштів підприємств питного водопостачання відповідно до програм їх розвитку, затверджених органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом ;
• коштів цільових фондів ОНПС державного, обласного, міських, селищних і сільських бюджетів;
• інших джерел надходження, у тому числі зовнішніх і внутрішніх запозичень, грантів міжнародних організацій, коштів міжнародних програм, благодійних внесків тощо;
• удосконалення механізму розподілу платежів за спеціальне водокористування.
Відповідно до Закону України «Про Загальнодержавну програму «Питна вода України» районна держадміністрація щорічно при підготовці пропозицій до проекту районного, обласного та державного бюджетів подає на погодження та затвердження інвестиційні програми району та надає заявки щодо надання субвенцій (дотацій) місцевим бюджетам на здешевлення вартості електроенергії, яка використовується для подачі питної води та водовідведення, до рівня розміру цін (тарифів), за якими населення сплачує за електроенергію в побуті.
Обґрунтування обсягів робіт та обсягів фінансування з Державного бюджету України управління економіки райдержадміністрації щорічно подає облдержадміністрації та Головному управлінню житлово–комунального господарства облдержадміністрації для включення їх до проекту Державної програми економічного і соціального розвитку, проекту Державного бюджету України на відповідний рік та інших цільових програм державного та обласного рівнів.
Кошти державного, обласного, районного та бюджетів міських, селищних і сільських рад можуть використовуватися на державну підтримку таких заходів:
• реконструкція та будівництво унікальних систем водопостачання та водовідведення;
• реконструкція та будівництво в сільській місцевості систем питного водопостачання, які потребують значних капітальних вкладень (міжрегіональні групові водопроводи, станції з очищення води);
• будівництво підприємств з виготовлення споруд і установок питного водопостачання та водовідведення в контейнерному чи блочному виконанні;
• роботи з поліпшення стану водних об'єктів - джерел питного водопостачання;
• попередження аварій та запобігання техногенним катастрофам у житлово-комунальному господарстві;
• здійснення досліджень та розробок з визначення технічних умов, регламентів, методів експлуатації обладнання в системах питного водопостачання;
• впровадження вітчизняних вимірювальних приладів з контролю якості води та оснащення ними лабораторій;
• вдосконалення нормативно-правової бази і науково-технічного забезпечення з питань питного водопостачання та водовідведення;
• методичне, метрологічне та аналітичне забезпечення впровадження державних стандартів у сфері питної води і питного водопостачання.
Реконструкція й будівництво системи питного водопостачання та водовідведення здійснюється за рахунок субвенції з Державного бюджету України місцевим бюджетам на виконання заходів з попередження аварій та запобігання техногенним катастрофам у житлово-комунальному господарстві у разі їх передбачення в Державному бюджеті України на відповідний рік, а також коштів місцевих бюджетів і підприємств на умовах співфінансування.
Головними розпорядниками бюджетних коштів з виконання заходів Програми є:
• на обласному рівні – Головне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації;
• на місцевому рівні – райдержадміністрація, сільські, селищні, районні та міські ради.
Замовником виконання заходів, фінансування яких, відповідно до Програми, здійснюється з районного та бюджетів міських, селищних і сільських рад, є райдержадміністрація, районна рада та органи місцевого самоврядування.
Замовником виконання заходів, фінансування яких, відповідно до Програми, здійснюється за рахунок Державного та обласного бюджетів та інших залучених інвестиційних коштів, є райдержадміністрація, органи місцевого самоврядування та підприємства водоканалізаційного господарства району.

Очікувані результати
Виконання Програми дасть можливість забезпечити:
• реалізацію державної політики у сфері питної води та питного водопостачання;
• підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню з питного водопостачання та водовідведення;
• населення району, підприємства, установи та організації питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання;
• поліпшення санітарно-епідемічної ситуації щодо забезпечення питною водою та зниження на цій основі захворюваності населення;
• охорону та раціональне використання джерел питного водопостачання та поступове їх відновлення;
• впровадження на підприємствах питного водопостачання та водовідведення сучасних технологій, матеріалів, реагентів, обладнання тощо;
• підвищення ефективності функціонування підприємств питного водопостачання та водовідведення;
• зниження витрат матеріальних і енергетичних ресурсів у процесі питного водопостачання та водовідведення;
• модернізацію інфраструктури підприємств питного водопостачання;
• оптимальне співвідношення рівня витрат на оплату послуг питного водопостачання та доходів населення.
Крім того, виконання програми сприятиме:
– створенню безпечних умов проживання населення;
– мінімізації можливих збитків від шкідливої дії вод.

Контроль за виконанням Програми.
Контроль за виконання цієї Програми, а також місцевих програм здійснює управління економіки районної державної адміністрації, районна санепідемстанція, інші органи виконавчої влади в межах повноважень визначених Законом та профільна депутатська комісія районної ради.
Громадський контроль за ходом реалізації Програми здійснюється відповідно до Законів України «Про питну воду та питне водопостачання» та «Про охорону навколишнього природного середовища».
Контроль за використанням коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється відповідно до діючого законодавства.
Райдержадміністрація несе відповідальність за повну і своєчасну реалізацію завдань Програми (у частині, що фінансується з районного та місцевих бюджетів), не менше одного разу у рік подають звіт та необхідну інформацію про хід виконання Програми та використання коштів.
Профільна депутатська комісія районної ради здійснює загальний контроль за ходом виконання завдань Програми та цільового використання коштів, з урахуванням усіх джерел фінансування.

Депутат Лохвицької районної ради:________________(Лисий В.М.)

Категорія: Мої статті | Додав: Изя (08.01.2011)
Переглядів: 2154 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 2
2 Изя  
0
Чому гість боїться назвати своє ім*я?????????

1 гість  
0
Молодець Лисий В.М., бажаю успіху і однодумців, які допоможуть.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]